av John T. Hummelgaard, salgsdirektør for Cepheo Danmark.

 

Kunstig intelligens har potensial til å revolusjonere hverdagen for de fleste selgere med verktøy som utgjør en avgjørende forskjell.

 

I mine snart 40 år i salgsbransjen har jeg sett mange nye løsninger og teknologier. Mulighetene som kunstig intelligens åpner for gjør rett og slett alt annet blekt. På gode Jylland er jeg imponert. Kombinasjonen av kunstig intelligens og CRM kan skape nye muligheter for å gjøre selgere langt mer produktive og skape mer tid med kundene.

 

Jeg ser tre klare fordeler, som er basert på at jeg sjelden har kommet over en selger som finner glede i administrative oppgaver. Vi selgere lever for kundedialog, og selv om vi forstår viktigheten av administrative oppgaver, er de sjelden vår primære kilde til motivasjon. På følgende tre områder vil kunstig intelligens transformere salgsarbeidet.

 

Spar tid før og etter kundemøter

 

Ønsker du å fokusere på kundedialoger i stedet for papirarbeid, som, selv om det er viktig, ikke gir samme energi som kundeforholdet? Copilot for Dynamics 365 Sales tilbyr en rekke funksjoner for nettopp dette formålet. Generert med AI, gir automatiske møteminutter raskt en kraftig oversikt over samtaleemner, avtaler og handlinger. Copilot genererer ikke bare forslag til møtereferater, men kan også generere forslag til e-post til kunden der møtereferatene er vedlagt. Disse tekstene krever bare en rask lesing og eventuelle mindre rettelser for å være klare.

 

Samtidig er Copilot for Dynamics 365 Sales dypt integrert i de to programmene som selgere bruker oftest: Microsoft Teams og Outlook. I stedet for å navigere mellom utallige applikasjoner, jobber Copilot integrert i Teams og Outlook og henter data fra Dynamics 365 Sales og fra andre relevante systemer. Dette sikrer at du alltid har relevant informasjon om kunden lett tilgjengelig.

 

Få rask oversikt over kunden

 

Det kan være en utfordring å overta en kunde, da det kan ta lang tid å sette seg inn i kundehistorien for å være godt forberedt til det første møtet. Copilot gjør denne prosessen mye enklere. Med bare noen få klikk kan du få en oversikt over alle tilgjengelige data om kunden i CRM-systemet (og andre relevante systemer), uten å bruke timevis på å gå gjennom gamle e-poster, notater og rapporter.

 

Denne funksjonen sørger for at du alltid kan få rask og lett tilgjengelig innsikt i kunden, noe som gjør deg mer godt forberedt og profesjonell i møtet med kunden. Og husk her de 5 P's: Proper Planning Prevents Poor Performance.

 

 

Kilde: Microsoft Dynamics 365 Sales 2023 Release Wave 2 presentation

 

Få salgsassistenten som aldri tar en fridag

 

I jobben som selger har man ofte mange oppgaver å sjonglere, og det krever en skarp oversikt for å møte kundenes behov og forstå deres situasjon.

 

Med Copilot vil du bli presentert med kontekstuell informasjon fra både interne og eksterne kilder på kundeprofilen i Dynamics 365 Sales, noe som gjør deg bedre informert om kunden og gir veiledning i forhold til den enkelte kundens situasjon og behov.

 

Kilde: Microsoft Dynamics 365 Sales 2023 Release Wave 2 presentation

 

Copilot holder også oversikt over salgsmålene dine, og basert på data og status hos potensielle kunder kan vi komme med anbefalinger for hvilke kunder du bør fokusere på for å nå målene dine.

 

Med Copilot som din faste salgsassistent blir administrative byrder lette, og du kan alltid være godt forberedt på å skape dypere kundeinteraksjoner og oppnå de ønskede salgsresultatene.

 

Først publisert som LinkedIn-artikkel høsten 2023

Vil du vite mer?

 

Ta kontakt med vår salgsdirektør Lars Erik Lindhjem for en dialog om din bedrifts digitalisering.


Telefon: +47 913 51 443

E-post: lars.lindhjem@cepheo.com