Utfordring

Volkswagen Semler Finans ønsket å bruke mindre tid på å administrere Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Løsning

Cepheo Managed Services.

Resultat

Volkswagen Semler Finans har digitalisert det meste av bokføringen deres og de har også minimert mengden manuelt arbeid.

Semler Gruppen har i over 100 år importert biler til det danske markedet. I 1948 startet et vellykket samarbeid med Volkswagen, som har vedvart siden den gang. Om du kjøper en Volkswagen, Audi, Seat, Škoda eller Porsche i Danmark i dag, er det Semler-gruppen som har importert den.

 

I 2019 ble Volkswagen Semler Finans etablert som et joint venture mellom Semler Group og Volkswagen Financial Services AG, med sikte på å tilby kunder og forhandlere de mest fleksible og komplette produktene og tjenestene innen finans, leasing, forsikring og mobilitet.

 

For å kunne levere en tjeneste som lever opp til verdiene som representeres av både Volkswagen og Semler-konsernet, har det vært viktig for Volkswagen Semler Finans å finne den rette IT-partneren for en Managed Services-avtale.

 

«Det er viktig for oss at vår Business Central-løsning støttes av en ekstern partner som har fingeren på pulsen og kan hjelpe oss med de daglige utfordringene, samt hjelpe oss med de vanlige oppgraderingene fra Microsoft. Vårt valg falt på Cepheo som leverandøren som kunne oppfylle de fleste av våre krav,» forteller Jens Larsen, Head of Finance hos Volkswagen Semler Finans.

«Cepheos ansatte har en god forretningsforståelse av vårt oppsett og kan dermed raskt handle på våre henvendelser.»


Jens Larsen  
Head of Finance, Volkswagen Semler Finans

Fokus på kjerneforretningen

 

Ifølge Jens Larsen var det ingen tvil om at Volkswagen Semler Finans’ Dynamics 365 Business Central-løsning skulle supporteres gjennom en Managed Services-avtale fremfor å løse oppgaven internt:

 

«Fordelen med en Managed Services-avtale er helt klart at vi kan fokusere på kjernevirksomheten vår, og at vi ikke trenger å bruke for mye tid på å administrere Business Central-løsningen vår. Vi er en liten organisasjon med begrensede ressurser, og må derfor være sylskarpe når vi prioriterer vår tid,» sier Jens Larsen.

 

Samarbeidet med Cepheo startet i juni 2021, og siden da har Volkswagen Semler Finans sett merkbare forbedringer:

 

«Vi har oppnådd at den interne tiden vi må bruke på å ha et moderne og alltid oppdatert ERP-system er holdt på et absolutt minimum. Vi bruker i gjennomsnitt mindre enn 5 timer per måned på å oppdatere løsningen vår.» sier Jens Larsen.

 

Partnerskap støtter store ambitioner

 

De sterke og stolte røttene til både Semler-konsernet og Volkswagen gjør at Volkswagen Semler Finans har store ambisjoner, da målet er å være det mest digitaliserte finansieringsselskapet i Danmark. Managed Services-avtalen med Cepheo betyr at Volkswagen Semler Finans har kunnet digitalisere mesteparten av bokføringen og mengden manuelt arbeid er minimert.

 

«Vi har blitt svært kostnadseffektive, og i den internasjonale Volkswagen Financial Services-organisasjonen blir vi sett som best-i-klassen når det gjelder digitalisering av bokføring og minimering av manuell arbeidskraft, og avdelinger i andre land kommer til oss for å lære,» forteller Jens Larsen.

 

Målet om å være det mest digitaliserte finansselskapet i Danmark var en avgjørende del av Volkswagen Semler Finanss valg av Managed Services-partner, og valget av Cepheo har levd opp til forventningene.

 

«Vårt samarbeid med Cepheo er preget av tillit og smidighet. Cepheos ansatte er raske til å løse våre mulige utfordringer, og de har en god forretningsforståelse av oppsettet vårt og kan dermed raskt handle på våre henvendelser,» avslutter Jens Larsen, og legger til at han ser frem til den videre utviklingen av samarbeidet med Cepheo.

Vil du vite mer?

 

Ta kontakt med vår salgsdirektør Lars Erik Lindhjem for en dialog om din bedrifts digitalisering.


Telefon: +47 913 51 443

E-post: lars.lindhjem@cepheo.com