Udfordring

Et utdatert ERP-system, som ikke tilfredsstilte lovkrav om bilagshåndtering i skyen.

Løsning

Modernisering av Bredahl Kristensens IT-landskap ved implementering og støtte av Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Forventet verdi

Overholdelse av lovgivningen, bedre oversikt over byggeprosjekter og integrasjon med Microsoft-økosystemet.

Bredahl Kristensen sto, som mange andre bedrifter i bransjen, med et utdatert ERP-system som ikke lenger kunne oppfylle nye lovkrav om bilagshåndtering i skyen.

 

«Vi hadde ingen utfordringer med det gamle systemet. Det fungerte utmerket, men da det ikke lenger ble vedlikeholdt, måtte vi bytte for å kunne følge loven», forteller eier og direktør i selskapet, Bjarne Bredahl.

 

Spørsmålet var da hvilket system man skulle velge for både å oppfylle lovkravene og samtidig få de nødvendige verktøyene en tømrer- og snekkerbedrift trenger?

«Nå kan vi overholde lovkravene med faktura i skyen.»

 

Bjarne Bredahl
Eier og direktør, Bredahl Kristensen

Dynamics 365 Business Central tilbyr kjente funksjoner og nye muligheter

 

For Bredahl Kristensen var målet med det nye ERP-systemet soleklart:

 

«Vi ønsket å få på plass et system som lignet det gamle. Spesielt når det kom til oppsett, styring og oversikt over prosjektene», sier Bredahl.

 

Bedriften, med mer enn 40 års erfaring og nesten 30 ansatte, landet på Microsoft Dynamics 365 Business Central, med sin mangeårige IT-partner Cepheo som leverandør.

 

«Nå kan vi overholde kravene om faktura i skyen», sier Bredahl.

 

Å kunne overholde lovkrav er imidlertid ikke den eneste fordelen med det nye ERP-systemet. Det samler i tillegg hele bedriften i én skybasert plattform, all den tid det fungerer sømløst med alle øvrige løsninger i Microsoft-økosystemet.

 

Bredahl trekker blant annet frem muligheten til å eksportere fra ERP-systemet til Microsoft Excel.

«Det er både smart og enkelt å få en rask oversikt. Nå trenger vi bare å justere, så blir det akkurat slik vi vil».

 

Også Microsoft Dynamics 365 Business Centrals evne til å integrere viktige tredjepartsløsninger direkte i systemet, som Intempus til tidsregistrering og Continia til håndtering av betalinger, var en viktig grunn til at valget falt på nettopp dette ERP-systemet for det danske selskapet.

 

Trygghet og oversikt i skyen med Cepheo som partner

 

Prosjektet gikk ikke helt uten skjær i sjøen, noe som dessverre forlenget prosessen. Til slutt ble resultatet likevel bra, kan Bredahl fortelle:

 

«Kontaktpersonene våre hos Cepheo fortjener stor takk for innsatsen for å sette seg inn i hva vi var på jakt etter og for å knekke koden med underentreprenørene, slik at vi fikk en mer oversiktlig løsning som gjør prosjektstyringen enklere og mer effektiv. Det fungerer mye bedre nå», sier eieren og direktøren for tømrer- og snekkerbedriften.

 

Bredahl Kristensen har hatt Cepheo som partner i mer enn 10 år. Selv om det har vært utfordringer underveis, har samarbeidet totalt sett vært positivt.

 

«Samarbeidet har vært bra. Dette handler mye om trygghet og vi har ikke nok IT-kunnskap selv, så det er godt å kunne lene seg på Cepheo», sier han.

 

Neste skritt på Bredahl Kristensens IT-reise er å kvalitetssikre byggeprosjektene ytterligere og å samarbeide med Cepheo om å modernisere bedriftens arbeidsprosesser ved å flytte både Microsoft SharePoint og Microsoft Outlook opp i skyen.

Vil du vite mer?

 

Ta kontakt med vår salgsdirektør Lars Erik Lindhjem for en dialog om din bedrifts digitalisering.


Telefon: +47 913 51 443

E-post: lars.lindhjem@cepheo.com